close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שיפוץ כל סוגי המצבות

מערכת שורשד תמוז, תשעט07/07/2019

מומלץ לבחור אך ורק בבעל מקצוע אשר מתמחה בביצוע שיפוץ, חידוש וניקוי של מצבות במטרה שהתהליך יתבצע בצורה יסודית ומקצועית

תגיות:
אם הגעתם לכאן, וודאי אתם מביעים עניין בתהליך של שיפוץ מצבה. במאמר הבא נדבר על שיפוץ מצבה, על מדוע זה חשוב ומתי מומלץ לבצע זאת. למעשה, אבן היא חומר טבעי ולכן כל אבן או כל חומר אחר ממנו בונים מצבה מתיישן בצורה שונה. לכן, הכרת סוגי האבנים ומאפייניהן היא אחד הדברים הכי חשובים לפני שבוחרים בעל מקצוע.

כל השנה המצבה חשופה לנזקי מזג האוויר כמו רוח, לחות, מים ושמש, מה גם שהיא מתיישנת באופן טבעי. למשל, אבן גיר עלולה לקבל אחרי 12 שנים בממוצע סוג של פטריה ויווצרו עליה קילופים, בעוד השיש לאחר 15 שנים בערך מאבד מהברק ומהצבע הטבעי שלו.

במידה
ומדובר במצבה שעליה אותיות צבועות, גם הן יכולות לדהות עם הזמן. באופן כללי, כמו כל דבר כמעט, גם מצבה זה משהו שחייבים לתחזק אותו כדי שהיא תישמר הן מבחינת השלמות שלה והן מבחינה אסתטית.

שיפוץ מצבה- איך זה עובד?
בכל מה שקשור לחידוש או שיפוץ המצבה יש שתי אפשרויות עיקריות. אפשרות אחד היא לבצע חידוש או שיפוץ של כל המצבה, כלומר מהחלק התחתון שלה ועד לחלקה העליון. אפשרות נוספת היא לבצע חידוש רק של האזורים בהם יש כיתוב, כלומר אותיות. כלומר את האבן העומדת, ניתן לבצע ליטוש, צביעה מחודשת ואז מריחה בסילר. במידה וכל המצבה מחודשת, עושים את זה עם מכונת מים מיוחדת בלחץ גבוה ואז כל הכתמים יורדים והתוצאה נפלאה. פעולה זו איננה מחליפה את החלק הראשון שבו מחדשים את האותיות. לאחר מכן ניתן למרוח סילר שמחזיק למשך שנתיים ושומר על איטום האבן.

החידוש עם מכונת המים בלחץ גבוה נחשב ליקר יותר כמובן.

אילו עוד סוגים של תהליכים ניתן לבצע במצבות הדורשות תחזוקה?
1. מילוי סדקים שנוצרו במצבה בעזרת חומרים מיוחדים, תיקון פגמים הנוצרו במצבה ותיקון שברים בה.
2. ניקוי אזור המצבה לצד טיפוח הגינה בחלקת הקבל.
3. ניקוי יסודי של המצבה במטרה להסיר את הכתמים, זאת בהתאם לסוג האבן ממנה המצבה עשוי.

חשוב לזכור כי טיפול מקצועי קבוע ותחזוקה נכונה של המצבה לאורך השנים מסייעת להפחית את תהליכי השיפוץ או החידוש ומאפשרת לנו לשמור על המצבה ועל הברק הטבעי שלה לאורך זמן.

מי מבצע את השיפוץ?
מומלץ לבחור אך ורק בבעל מקצוע אשר מתמחה בביצוע שיפוץ, חידוש וניקוי של מצבות במטרה שהתהליך יתבצע בצורה יסודית ומקצועית.

המאמר באדיבות אתר "עולם המצבות" - כל עבודת המצבות שיש תחת קורת גג אחד.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה